Logo_4L__s.png

Niet... hoe slim ben je? Wel... hoe ben je slim?

 
Kinderen die taal- of rekensterk zijn, krijgen in ons onderwijssysteem vaak de meeste pluimen.
Da's natuurlijk tof voor hen, ze verdienen die waardering. En, eerlijk... zonder taal en wiskunde raken we niet ver in onze maatschappij.
Maar ook de kinderen die wat minder goed zonder fouten kunnen schrijven of minder snel de tafels van vermenigvuldiging kunnen opzeggen, kunnen echte parels zijn.
Ruzies oplossen, waanzinnig creatief zijn, alles weten over de natuur, een filosofische kijk op de dingen hebben, muziek voorzien van indrukwekkende danspasjes, feestjes organiseren, de heerlijkste gerechtjes koken, de meest ingewikkelde technische systemen kunnen doorgronden, telkens weer een helpende hand toesteken...
Allemaal talenten die naar waarde moeten geschat worden... kwaliteiten die nodig zijn in onze samenleving!
 
Als een kind doorheen zijn schooltijd inzicht heeft gekregen in zijn eigen talenten, als een kind bij zichzelf denkt 'ik ben iets waard!' en 'ik mag er zijn!'... dàn is de missie van zijn leerkrachten voor het grootste stuk geslaagd.
 
Da's waar ik in geloof.
Da's waar ik me elke dag voor wil inzetten.
Da's voor mij het toppunt van goed onderwijs.
 
Meester Stef